شرح بالصور خدمه Netflix Party

ما هى خدمه netflix party

قامت شركه نتفليكس باطلاق خدمه نتفليكس بارتى او Netflix Party بالانجليزيه وهى مخصصه لكى تستطيع الاستمتاع بالافلام والمسلسلات غيرها من الاعمال الدراميه الموجوده على Netflix لكى تشاهدها مع عائلتك واسرتك البعيدين عنك فاذا جعلتك الازمه الحاليه مضطر للجلوس فى المنزل ومبتعد عن احبابك واصدقائك فهذه الخدمه تمكنك من الاستمتاع بالاعمال الدراميه كما لو كان اصدقائك يجلسوك معك بل وحتى تمكنكم من الدردشه اثناء الاستمتاع حتى لو كان اهلك فى مصر وانت في امريكا .
*اقرا ايضا تحميل برنامج netflix للكمبيوتر ويندوز 8

خطوات تشغيل خدمه نتفليكس بارتى

الخدمه مجانيه ولكنها تحتاج ان يمتلك الطرف المشارك حساب على نتفليكس ويشارك الرابط مع الجميع ومن خلال متصفح جوجل كروم يمكنكم الاستمتاع معا بالمشاهده فقط كل لما تحتاجون اليه هو اضافه يتم تركيبها على المتصفح فقط.

افتح الرابط التالى Netflix party .. هيفتح الموقع، هياخدك على ال extension الخاص ب Google Chrome ( مثل أول صورة) . اعمله تثبيت.
netflix party اضافه

2- افتح موقع نتفليكس، و اختار فيلم و شغله. اطلع على اليمين فوق بالقرنة. هتلاقي رمز NP بالأحمر موجود.
تشغيل نتفليكس بارتى

3- اضغط على ايقونة NP، هيظهرلك صندوق . الصندوق هذا من خلاله بتبدأ الحفلة. و في خيار انه انت تكون المتحكم الوحيد. يعني انت بس من كل اللي بيحضروا تقدر تعمل ستوب، او تشغل، او تسرع الفيلم أو اي حاجة محتاج تعملها. اضغط عليه لو اصحابك من النوع اللي كل شوية يلعبوا بالافلام زيي 😂😂.
netflix party كيف استخدم

4- لو ضغطت على ابدأ الحفلة، هيظهرلك مربع ثاني فيه لينك، اعمله نسخ. و ابعته لكل أصحابك اللي بدك يحضروا معك الفيلم.  خليهم يفتحوا اللينك و يضغطوا على أيقونة NP اللي أعلى يمين الشاشة.
netflix party طريقه استخدام

5- هيبدأ الفيلم و هيكون الكل بيحضر بنفس الوقت. و طبعا لأننا كلنا بس نتجمع و نحضر مع بعض ما بنبطل نعمل تعليقات منها العبيط و منها الكوميدي. و لأنه كلنا عندنا الصاحب اللي بيلبس دور العميق في كل فيلم. و الثاني اللي فاهم انه معاه دكتوراة بالانتاج و يحب يعمل تعليق على كل مشهد. ضافوا تشات على الشاشة تقدروا تكتبوا فيها اي تعليق بدكم اياه .
netflix party الدردشه في

انبسطوا و عيشوا دفى العائلة و الأصحاب شرح بالصور خدمه Netflix Party 1

كل من يواجه مشكله يقوم بكتابه تعليق وسوف نساعده حتى تعمل معه الخدمه.

نحن فى موقع تنزيل نقوم بالرد على جميع تعليقاتكم

4 Comments

  1. Amira
    • marz
  2. ثروت
    • marz

Leave a Reply